niedziela, 6 maja 2018

Dobranocki na pogodę i niepogodę

       W dzieciństwie uwielbiałam, gdy któreś z rodziców miało czas i mogło mi wieczorem poczytać. Do tej pory pamiętam niektóre bajki czy ilustracje. Były to nie tylko utwory klasyków ale też książeczki przygodowe. „Dobranocki na pogodę i niepogodę” przykuły moją uwagę już okładką, ma której zauważyłam rysunki Magdaleny Kozieł- Nowak. Uwielbiam polskich ilustratorów, ich prace są fantastyczne, i tutaj rysunki mnie nie zawiodły, pięknie ubarwiły tekst. W zbiorze zamieszczone są utwory takich pisarzy jak np. Zofia Stanecka, Paweł Beręsewicz, Agnieszka Tyszka czy Barbara Kosmowska. Muszę się przyznać, że jak tylko wzięłam książkę swoje ręce, momentalnie zaczęłam czytać i tak mnie wciągnęła, że przepadłam dla otoczenia. Opowieści są tak barwne i interesujące, że nawet mnie, nie młodą już panią, tak zainteresowały, że chciałam wiedzieć jakie będzie ich zakończenie . Obawiałam się, że mój syn jest może już za „dorosły” na te historie ale gdy tylko zaczęłam czytać na głos pierwszą bajkę, również i on przepadł całkowicie. Uwielbiam te teksty, które oprócz tego, że potrafią zainteresować młodego czytelnika są po prostu mądre, a te na pewno do nich należą. Poruszane w nich tematy dotyczą nie tylko dzieci ale też i świata dorosłych, bo przecież wiemy doskonale, jak te światy się ze sobą zazębiają.



Moje serce podbiła wróżka Purpurencja, z dobranocki Agnieszki Tyszki, postać niesamowicie barwna a przy tym sympatyczna. Jej miłość do SPA jak i lekka skleroza, rozbawiły nas do łez i zdecydowanie poprawiły humor. Również interesującym bohaterem jest Kłopot z bajki Roksany Jędrzejewskiej- Wróbel. Postać, którą na pewno znają wszystkie dzieci, tylko zupełnie inaczej sobie ją wyobrażają, ma spore kłopoty, na szczęście nie trwają one długo. Z kolei Klara z opowiadania Zofii Beszczyńskiej, strasznie chce spełnić swoje Marzenie. Potrzebuje do tego czarownicy lub wróżki ale jak odnaleźć? Opisy w internecie są tak różne, że nie wiadomo komu wierzyć.
Czy mała bohaterka odnajdzie kompetentną osobę ?



Trzeba podkreślić, że książka jest bardzo ładnie wydana, w twardej oprawie, na pewno posłuży na dłużej . Absolutnie nie trzeba czytać jej tylko wieczorem, każda pora jest dobra. Pozwólmy sobie na chwilkę powrotu do dzieciństwa i razem z dzieckiem przeżyjmy momenty pełne zarówno grozy jak i humorystyczne. Chwile te, na pewno zapadną na dłużej w pamięci. Zdecydowanie warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz